• Ви знаходитесь тут:

  • Головна
  • Річний план роботи

Повний текст документу

Розділ І. ВСТУП

1.1. Аналіз роботи школи
за 2019-2020
навчальний рік

Загальна інформація про школу.

Воскресенський навчально-виховний комплекс «спеціалізована школа І-ІІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» є загальноосвітнім закладом Воскресенськоїсільської ради Пологівського району Запорізької області. Управління та фінансування здійснюється Воскресенською сільською радою. Будівля школи прийнята в експлуатацію 1982 року. У 2019 – 2020 навчальному році працювало 31 педагог та 12 працівників з числа обслуговуючого персоналу. Навчання завершило 256 учнів у 14 класокомплектах.

Кадрове забезпечення.

У 2019 – 2020 навчальному році штатними працівниками Воскресенський НВК був забезпечений на 100 %. Розстановка педагогів здійснюється відповідно до фахової освіти педпрацівників, але останнім часом через зменшення педнавантаження зустрічається негативне явище, коли деякі вчителі викладають предмети не за фахом (художня культура, основи здоров’я). При підборі нових кадрів, розподілу годин, класного керівництва враховувались: фахова підготовка, ініціативність, працездатність, особисті та колективні якості, інші характеристики працівника. Час диктує все нові і нові вимоги до вчителя, тому доречним зараз є вміння застосовувати інноваційні технології у навчанні, працювати з комп’ютером, оргтехнікою. Вже зараз діяльність вчителя повинна відповідати сучасним вимогам.

32 вчителів мають вищу педагогічну освіту, більша частина педколективу, а це 13 учителів має вищу кваліфікаційну категорію та звання, що говорить про значний потенціал колективу. Першу кваліфікаційну категорію має 7 вчителів, другу – 5, спеціалістів – 5. Педагоги школи мають звання: «Старший учитель» - 12, «Учитель методист» - 1.

Методична робота.

У школі діє система методичної роботи. ЇЇ сітка створена на діагностичній основі. Третій рік педколектив працював над проблемою «Компетентнісний підхід до навчання і виховання як засіб творчого зростання якісно нової особистості».

До реалізації завдань методичної роботи активно залучаються вчителі, які мають педагогічні звання та вищу кваліфікаційну категорію. Вони є керівниками шкільних, методичних об’єднань, наставниками молодих учителів. За їх активної участі проходять предметні тижні, методичні засідання, тощо.

Протягом 2019-2020 н.р.було організовнао роботу 5 методичних об’єднань. Їх роботу спрямовано на удосконалення методичної підготовки, фахової майстерності вчителів, удосконалення методики проведення уроку. Кожним методичним об’єднанням проведено по 4 засідання, робота яких будувалась за окремими планами. На запланованих засіданнях обговорювались як організаційні питання (рекомендації МОНУ, зміни у навчальних программах, нові стандарти освіти; підготока і проведення олімпіад, предметних тижнів, проведення контрольних зрізів) так і науково-методичні питання. Приоритетними були питання роботи із здібниими учнями по підготовці до творчих конкурсів; предметних тижнів. Творчою та результативної була робота методичного об’єднання вчителів словесників (кер. Задорожня О.М.), вчителів фізики,матетики та інформатики. (кер.Созанська М.І.), вчителів природничих наук (кер.Кармазіна О.С.). Під час проведення ВУО школа має призові місця з української мови, астрономії, географії. На обласному етапі ВУО з астрономії Карапай Д. (10 кл) посів ІІ місце (вч.СпудкаВ.П.). Змістовно і продумано проведено тиждень української мови та літератури (листорпад), історії та права( листопад), Шевченківські дні (березень). Літературна композиція «Українська вишиванка» змістовно розкрила віхи розвитку української культури. До її проведення було залучено учнів старших класів. Осінній ярмарок став традиційним для учнів та вчителів школи. Його організовують і проводять методичнее об’єднання вчителів біології, георгафії, біології, хімії (кер.Кармазіна О.С.). Виставка –продаж дарів осені, та їх представлення – основа його проведення.

Належна робота здійснювалась у напрямку підвищення фахової компетентності вчителів. Шляхом участі у роботі шкільних та районних методичних об’єднань; навчання на курсах підвищення кваліфікації; самоосвітньої діяльності педагоги школи підвищували свій кваліфікаційний рівень. План курсової перепідготовки виконано. Вчителі школи пройшли атестацію (згідно плану). А саме:

ü підтверджено кваліфікаційну категорію "спеціаліст вищої категорії" – 1 педагогам (Постник Л.М.);

ü підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст першої категорії» - 3 педагогам (Шашко Т.Д., Малачинській С.П., Бровко О.В.);

ü підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст» - 1 педагогу» (Ковальова Н.Г.);

ü перенесено на 1рік атестацію 1 педагога (ЛевченкоЛ.Б. відповідно до пункту 3.20 Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 6.10.2010 року №930 .

Навчальна діяльність учнів.

Протягом 2019 – 2020 н.р. велика увага у школі приділялась охопленню дітей навчанням. Станом на 1 вересня 2019 року всі діти мікрорайону школи охоплені навчанням в школі.

У 2019-2020 н.р. у роботі МАН(ІІ етап) жоден учень школи не був учасником Обласного етапу конкурсу захисту (у минулому році 1 учень).

Учасниками районного етапу олімпіад стали 5 учнів, у минулому році - 7. Згідно з протоколами ІІ етапу Олімпіад визначено перших місць - 0, 1 у 2019/2020 навчальному році, з історії. Других місць - 2, в минулому році 3. Третіх місць – 3, у2018-2019н.р. було 4 . Всього учасниками олімпіад завойовано 7 призових місць, у минулому році – 8. За кількістю набраних балів загальношкільний результат знизився на 1 бал, було 18 балів, стало – 17 балів. Виходячи з наведених даних, кількість переможців ІІ етапу Олімпіад у поточному навчальному році складає 30%, у минулому - 31%.

Підготували переможців педагоги Задорожня О.М.(українська мова та література), Постник Л.М.(географія), Спудка В.П. (астрономія),Містюк О.О. (інформаційні технології).

Учні школи є активними учасниками інтелектуальних та розвивальних конкурсів:

- ім.Шевченка: 1-ІІм; 1-ІІІ м.

- ім..П.Яцика: 2-ІІІ м.;

- «Колосок»: 20 золотих, 14 добрих результатів.

За підсумками навчального року з 248 учнів 2 – 11 класів, які підлягають оцінюванню, високий рівень показали 5учнів (2,3%), достатній – 77 учнів (34 %), початковий рівень – 40 учні (16%). Якість знань становить 37%.

Як елемент позакласної навчально – виховної роботи були організовані та проведені предметні тижні:

1. Вересень – хімії, біології;

2. Жовтень – географії;

3. Листопад – математики, фізики, місячник правових знань і правової освіти

4. Січень – фізичного виховання, Захисту Вітчизни

5. Лютий – іноземної мови;

6. Березень – української мови та літератури; Шевченківські дні.

7. Квітень – зарубіжної літератури та екології.

8.Травень – музичного мистецтва.

Зовнішнє незалежне оцінювання, ДПА

Процес зовнішнього незалежного оцінювання учасників вступної кампанії пов’язано з ДПА. Наші випускники проходили ЗНО на базі пунктів тестування у м.Пологи, м.Запоріжжя. Робота школи спрямовувалась на інформування наших випускників та контроль за реєстрацією на пробне і основне тестування. З цією метою протягом навчального року були проведені учнівські та батьківські збори, створена інформаційна сторінка на сайті школи та організовано консульпункти для підготовки до складання ЗНО в позаурочний час. Як результат даної роботи, з 23 випускників:

ЗНО з української мови склали 23 осіб,

історії - 20, математики - 9,

біології – 6,

хімії – ,

географії – 5.

3 особи показали низький результат з математики, біології, історії. Це відповідає рівню їх навчальних досягнень за рік.

Виховна та позакласна робота.

Виховна робота проводилась згідно з концепцією розвитку школи виховання з метою формування національної свідомості, духовності, високих моральних устоїв, правової, елологічної та трудової культури.

Пріоритетними питаннями у виховній роботі школи залишається забезпечення всебічного розвитку особистості, сприяння її самовихованню й самореалізації. У зв'язку з цим виховна діяльність школи протягом навчального року була спрямована згідно напрямків:

• Превентивне виховання.

• Морально – етичне виховання.

• Художньо – естетичне виховання.

• Громадянсько – патріотичне виховання.

• Фізичне виховання і пропаганда здорового способу життя.

• Екологічне виховання.

Виховні заходи у яких минулий рік приймали участь учні школи:

• Конкурси ДЮР, ЮІР

• Численні конкурси малюнків.

Проведено громадський огляд умов проживання та виховання учнів у сім’ях. За його результатами складено акти обстежень та скориговані списки дітей різних категорій. Учні з малозабезпечених сімей протягом року оримували безкоштовні гарячі обіди.

Активним у житті школи було учнівське самоврядування. У школі діє система самоврядування парламент «Олімп». Керівництво парламентом здійснює президент, який обирається раз на 2 роки на звітно – виборчій конференції. Члени парламенту слідкують за чергуванням учнів, роблять рейди – перевірки класних куточків, санітарного стану класних кімнат, явки учнів на перший урок, організовують шефську роботу старшокласників над молодшими школярами, людьми похилого віку, сприяють проведенню благодійних акцій.

За допомогою активістів парламенту під керівництвом заступника директора школи з виховної роботи, учителів, класних керівників були організовані традиційні масові шкільні заходи:

1. Свято Першого та Останнього дзвоника

2. Вечір зустрічі Нового року,

3. Випускний бал.

4. День захисту дітей.

5. Пам’ятаємо – перемагаємо!

Приємно, що на ці шкільні заходи приходить значна кількість глядачів: учнів їх батьків, випускників минулих років, жителів села.

Підсумок роботи шкільного самоврядування систематично висвітлювався на шкільному веб – сайті.

Правовиховна робота.

Кожного навчального року правовиховна робота школи є на особливому контролі у адміністрації школи та здійснюється за трьома напрямками:

- правоосвітницька робота з учнями;

- правова освіта батьків;

- профілактика правопорушень.

У школі протягом 2018 – 2019 навчального року було організовано такі форми правового навчання і виховання:

- місячник правових знань (за планом роботи школи)

- тематичні класні години на правову тематику,

- виставки малюнків.

- лекції, бесіди на правову тематику.

- анкетування.

- уроки правознавства.

- олімпіади.

- індивідуальні бесіди з важковиховуваними учнями.

- батьківські лекторії.

- відвідування проблемних сімей вдома.

- рейди – перевірки.

Для контролю за дітьми з групи ризику та з неблагополучних сімей складено відповідні списки (покласно та загальношкільні). Працює загальношкільний штаб профілактики, на засіданнях якого розглядаються питання навчання та поведінки «проблемних учнів». Та все ж за звітній період траплялись випадки протиправної поведінки учнів, зокрема тютюнопаління під час перерв, агресивна поведінка, пропуски занять без поважних причин.

Соціальний захист дітей.

Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, що навчаються у школі, проводиться згідно з діючим законодавством. На початок навчального року були підготовлені списки учнів пільгових категорій. Кількість дітей у них становить:

• сиріт і позбавлених батьківського піклування – 5 ;

• малозабезпечених – 32;

• з неповних сімей – 53;

• багатодітних – 74.

• в опинились в складних умовах проживання – 5 .

• стоять на обліку у кримінальній міліції у справах неповнолітніх -

Ці діти постійно перебувають у центрі уваги адміністрації школи. З опікунами дітей-сиріт та дітей позбавлених батьківського піклування підтримується постійний зв'язок класних керівників, соціального педагога, адміністрації школи.

Профорієнтаційна робота.

Завдання школи – підготувати підростаюче покоління до свідомого вибору професії. Профорієнтаційна робота у Воскресенському НВК здійснюється під час навчально – виховного процесу: виховання трудових навичок у школярів під час прибирання шкільного подвір’я, класних кімнат, розширення знань про професії на уроках, а також під час навчальних екскурсій та позакласних заходів. З учнями школи проводять ознайомлюючі бесіди представники навчальних закладів м. Пологи; м.Мелітополь; м.Запоріжжя; м.Бердянськ.

Співпраця з батьками.

Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь у навчально – виховному процесі. Вони є учасниками позакласних заходів, пов’язаних з професіями, світом захоплень, родинними святами. Класні керівники тісно співпрацюють з сім’ями своїх вихованців: відвідують дитину вдома, спілкуються з родиною.

Велика допомога батьківських комітетів школи здійснюється по організації ремонтів класних кімнат та залучення для цього благодійних коштів.

Збереження і зміцнення здоров’я учнів та працівників.

Щорічно до початку нового навчального року на базі центральної районної лікарні діти проходять медичне обстеження. Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи у школі формуються спеціальні медичні групи, а також уточнені списки учнів підготовчої, основної групи та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Відповідно цих списків видається наказ по школі. Огляди відбуваються за рахунок держбюджету.

Учні 1 – 4 класів забезпечуються двох разовим харчуванням (сніданок – за рахунок батьків, обід – за рахунок бюджетних коштів). Гарячим харчуванням охоплено 100 % учні 1 – 11 класів.

Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності.

Стан роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності під час навчально-виховного процесу в НВК, в позаурочний час та в побуті знаходиться під повсякденним контролем адміністрації школи, служби охорони праці та спеціаліста з охорони праці Мальченка Л.Л.

У серпні на засіданні педагогічної ради школи затверджені Правила внутрішнього трудового розпорядку для працівників школи, річний план роботи школи та розділ річного плану «Охорона праці. Забезпечення безпеки життєдіяльності». Посадові обов’язки працівників, інструкції з охорони праці, безпеки життєдіяльності розроблені згідно з Положенням про розробку інструкцій з охорони праці. На початок 2018-2019 навчального року були оформлені акти-дозволи на проведення занять в кабінетах підвищеної небезпеки, акти випробовування спортивного обладнання та такелажних засобів.

Для створення здорових і безпечних умов праці, навчання всіх учасників навчально-виховного процесу були такі основні напрямки діяльності:

1. Забезпечення безпечних умов праці та навчання працівників і учнів НВК.

2. Забезпечення соціального захисту дітей-сиріт, напівсиріт, дітей, позбавлених батьківського піклування, дітей з малозабезпечених сімей, багатодітних сімей.

3. Забезпечення профілактики травматизму серед працівників та учнів навчального закладу.

4. Виконання Програми безпеки руху.

5. Забезпечення пожежної безпеки в НВК.

6. Забезпечення санітарного благополуччя.

7. Навчання та перевірка знань з охорони праці, електробезпеки та техногенної безпеки.

З метою реалізації даних завдань у НВК розроблені відповідні заходи на виконання законів України „ Про охорону праці”, „ Про дорожній рух”, „ Про пожежну безпеку”, із забезпечення соціального захисту дітей, зміцнення їх здоров’я, із забезпечення профілактики травматизму, санітарного і епідеміологічного благополуччя.

Службою охорони праці систематично здійснювався оперативний контроль за станом приміщень та створенням безпечних умов праці, навчання в навчальному закладі. Результати контролю вносилися в журнал оперативного контролю.

З метою профілактики травматизму були розроблені заходи щодо попередження травматизму та загибелі людей в разі виникнення надзвичайних ситуацій, пожеж, щодо забезпечення безпеки дорожнього руху, попередження травматизму серед працівників на роботі та учнів під час навчально-виховного процесу та у побуті. Дані питання також розглядалися на класних батьківських зборах.

На виконання Закону України „Про дорожній рух” в НВК було організовано вивчення правил дорожнього руху з учнями 1-11 класів, проходили єдині Дні безпеки руху. У вересні брали участь у Всеукраїнському рейді «Увага! Діти на дорозі».

На виконання Закону України «Про пожежну безпеку» організовано роботу Дружини юних пожежників-рятівників.

Фінансово-господарська діяльність.

Будівля школи прийнята в експлуатацію у 1982 році. Але незважаючи на великий вік та зношеність, адміністрація школи разом з колективом, батьками постійно працює над удосконаленням матеріально –технічної бази, підтриманню її у робочому стані. Фінансування потреб школи проводиться Воскресенською сільською радою.

Для організації роботи НУШ, при фінансуванні Воскресенської сільської ради, оформлено 1-2класи та коридор на першому поверсі.

Адміністрацією школи приділяється достатньо уваги естетичному вигляду навчального закладу. Коридори, вестибюль школи оформлені інформаційними стендами. Подвір’я школи доглядається учнями, обслуговуючим персоналом, на квітниках щороку висаджуються квіти, які протягом літа доглядаються школярами, своєчасно обрізаються дерева, кущі. Загалом територія школи має задовільний стан, який підтримується обслуговуючим персоналом.

Управлінська діяльність.

Управління школою здійснюється згідно річного плану роботи школи, плану внутрішкільного контролю та календарних планів вчителів – предметників і планів виховної роботи класних керівників.

У навчальному закладі в наявності усі нормативно – правові документи, що регламентують діяльність загальноосвітнього навчального закладу. Використовуючи постійне підключення до мережі Інтернет, стало можливим користуватися матеріалами сайтів Міністерства освіти і науки України, головного управління освіти, сайтом обласного інституту післядипломної освіти, інших закладів освіти, що дає можливість оперативно й мобільно користуватися достовірною інформацією вчителям і адміністрації школи, вчасно знайомитися з новими документами та, навіть, їх проектами.

У школі адміністрацією використовуються різні форми контролю за станом навчально – виховного процесу і, в першу чергу, таких традиційних, як вивчення викладання стану предметів та виконання навчальних планів та програм, перевірка класних журналів, тощо. Аналіз результатів внутрішньошкільного контролю знаходить відображення у рішеннях педагогічної ради школи, відповідних наказах по навчальному закладу.

Кiлькiсть переглядiв: 101

Коментарi